Rosemarijnmerkus.reismee.nl

Snapshots week 3; Tandarts, Afscheid & Soho

Hi there!

Heb even een momentje gevonden om m'n blog te uploaden, met wat foto's van afgelopen week! Waar was ik gebleven?

Zondag t/m donderdag


Zondag bleef ik voor het eerst in het weekend een dagje op de campus, omdat ik na twee hectische dagen eigenlijk wel eventjes toe was aan wat rust. NYC is de beste stad in de wereld, maar druk! Dus bleef ik met wat vrienden (géén Nederlanders dit keer :D) lekker hangen op de campus, eventjes naar Tarrytown gelopen etc. Maandag begonnen de lessen, dit keer in C1.3, met een nieuwe leraar. De beste man komt uit Zuid-Afrika en spreekt af en toe beter Nederlands dan Engels. Beetje jammer, maar de boeken zijn wel een stuk uitdagender, dat is fijn! Dinsdag heb ik niet echt noemenswaardige dingen gedaan, maar er was genoeg spanning en sensatie op woensdag en donderdag. Woensdag ben ik op de meest rare manier ooit wakker geworden, namelijk door een pijnscheut aan mijn tong. Bleek dat er een (best groot deel) van mijn kies was afgebroken en dat randje was erg scherp. Dat was best even schrikken, het was namelijk heel gevoelig en zodoende zat ik donderdag bij de tandarts. Gelukkig was Anne Mathilde mee, die biomedische technologie heeft gestudeerd. Die kon alle medische termen dus even voor mij vertalen :) (Echt belachelijk, EF vroeg niet eens of ik iemand mee wilde. Nu redde ik me wel, maar in de behandelkamer naast mij lag een Japanse jongen die duidelijk een A-level had. Aan het gesprek te horen was de tandarts al een hele lange tijd bezig met dingen te vragen aan hem, maar hij begreep het gewoon niet. Nu spreken wij allebei ook geen Japans, dus hadden we toch niet kunnen helpen, maar ik had graag willen helpen, mocht ik me niet zo rot gevoeld hebben. Want ik liep na 1,5 uur dus fijn met een tijdelijke vulling, een hamsterwang (voor mijn gevoel, gewoon verdoving) en een pijnlijke kaak naar buiten. Ohja, en met een hele fijne behandeling in Nederland in het vooruitzicht, top.

Vrijdag

Gelukkig is het uit te houden met ibuprofen en was ik vrijdag na m'n lessen weer in NYC te vinden. Dit keer niet met Nederlanders (omg!) maar met m'n twee Zweedse vriendinnetjes. We gingen gratis naar het Moma, waar ik per ongeluk expres misschien wellicht de hele rij heb overgeslagen en binnen 2 minuten binnen was, en de stad nog één keer 's avonds zien. Het was écht heel leuk :)

Als je een Nederlander tegenkomt is het eerste wat je vraagt: Waar kom je vandaan? "Voorschoten", was haar antwoord. Blijkt ze dus op dezelfde basisschool gezeten te hebben waar ik het afgelopen jaar m'n stage had. De wereld is klein, ja :) Deze foto mailen we dus even naar m'n stagejuf -- Even een fotootje van m'n niet-zo-favoriete plek in Tarrytown. -- Een apple in the big apple -- Favoriete deel van het Moma: Andy Warhol! <3

Zaterdag

Het "ergste" van EF is dat je mensen hier ontmoet, binnen 3 dagen heel close bent en 24/7 met elkaar doorbrengt. Om na 3 weken afscheid te nemen, wetende dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat je elkaar ziet. Dat was het thema van zaterdag, want 3 van de Nederlandse meisjes met wie ik het meest optrok (Barbara, Iris en Anne Mathilde) én die 2 Zweedse meisjes (Ellen & Hannah) vertrokken allemaal zaterdag. Na heel wat knuffels, 'see you soon, for sure (yeah right)' en stiekem ook wat traantjes, heb ik zaterdagavond maar even m'n verdriet weggekeken met Netflix :)

Laatste foto met Ellen & Hannah - En toen Iris weg was, beseften de snuggere Dutchies dat we geen enkele foto samen hebben! Deze is dus alleen met Barbara en Mathilde, maar we fotoshoppen Iris er gewoon bij :) -- Iedereen vertrekt en ik krijg: een lading shampoos, boeken en tijdschriften die niet meer in hun koffers pasten. Kom maar door! Lekker puzzelen, toch een kleinkind van oma :) -- Elke. Dag. Hetzelfde. Ontbijt. Don't get me wrong, ik ben blij met vers fruit elke ochtend. Maar mama, straks hoef ik eventjes geen meloen en/of ananas meer. Next summer :)

Zondag

Gisteren was ik dus "een beetje alleen" , wat niet zo is hoor! Ik zit echt nooit alleen, maar al m'n NYC buddies waren wel weg. Hoogste tijd dus om alleen de stad te ontdekken!

Op m'n bucketlist stond nog het Vrijheidsbeeld, dus daar ging ik eerst naar toe! Met de Staten Island Ferry kan je gratis langs het beeld varen, ook al zit je dan niet heel dichtbij. Maakt niet uit, scheelt weer +20$. De foto met Mara, Marjolein en Pardoes kreeg ik op m'n laatste dagje in NL van Mara en Marjolein, met de opdracht om een selfie te maken met het Vrijheidsbeeld erbij. Ik denk aan jullie hoor, girls :) --En wie mij kent, kent mijn waterijsjesverslaving. Na 3 weken vasten, kon ik eindelijk er weer aan toegeven.

Daarna was het tijd voor de Brooklyn Bridge! Ben tot 3/4e gelopen, maar dit meisje vond het slim om dit om 13:00 te doen. W.A.R.M. Maar wel leuke foto's en práchtig uitzicht!
Vervolgens ben ik via Broadway (wat ook gewoon een shopstraat is), omhoog (uptown) gelopen in de trant van "ik zie wel waar ik uitkom".

Maar ik had wel een béétje een missie, namelijkOatmeals vinden. De enige 'bar' in de wereld waar je havermout kan bestellen en zelf je toppings. HEAVEN! De jongen naast mij durfde wat meer en ging voor havermout met bacon (je bent in USA of je bent het niet... kan allemaal!), maar ik ging voor bosbessen, frambozen en stukjes dadels. Ik heb hier nu al heimwee naar. -- Deze bar lag in Soho en Soho is vanaf nu mijn favoriete wijk. Mooie parken, leuke straten met bomen en van die typische trappetjes voor huizen. -- En nog laatste foto vanaf 5th ave.

Rond een uur of 20:00 had ik het wel gezien en m'n voeten ook (vanaf Brooklyn Bridge naar Grand Central ís best een eindje.. :)), dus ik ging op zoek naar wat te eten en wilde vervolgens naar huis.The city that never sleeps, you say?Nou, wel op zondagavond. Letterlijk álles was dicht, zelfs op Grand Central Station (McDonalds en Burger King daargelaten, die zijn 24/7 open). Dus zo eindigde mijn reis met honger in de trein, gelukkig was de supermarkt in Tarrytown wel open (wat een contrast, de supermarkt op Grand Central was dicht maar in dit dode plaatsje gewoon open).

En nu is het maandagochtend en begin ik straks weer met mijn lievelingsles van Brianfrom the Bronx.

See ya!

Roos

Reacties

Reacties

Erik

Ik begin vast met sparen voor een woning aan die "leuke straten met bomen en van die typische trappetjes voor huizen". Doe je mee?

je moeder

Alweer een mooi verhaal, veel leuke dingen, maar dat tandartsbezoek had je liever niet gedaan, 2e deel wanneer je terug bent. Je hebt weer mooie dingen gezien daar, en de Engelse les is gelukkig ook weer een uitdaging voor je, geniet nog van alles wat daar op je pad komt

Petra

Hè Roos, wat een mooie ervaringen en de foto's zijn ook fantastisch! Ik ben positief jaloers????
Ik hoor graag alle verhalen als je terug bent!

Thomas

Zo, die zondag had je goed volgestopt met fantastische dingetjes. Leuk om je zo bij al die wereld bekende plekken te zien :-). Dat je nog veel mag genieten en tot spreeks!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!