Rosemarijnmerkus.reismee.nl

Snapshots week 1

Gooood afternoon!

M'n laatste blog van zondag lijkt voor mij alweer eeeeuwen geleden, heb genoeg gezien en meegemaakt sindsdien. En dat wil ik natuurlijk graag met jullie delen!

Zondagavond

Nadat ik een rondje over de campus had gelopen was het inmiddels tijd voor het avondeten. Nu zag ik het niet zo zitten om na m'n eenzame lunch óók nog eens 's avonds alleen te eten. Mijn missie was dus om eventjes een dinnerfriend te vinden. Toen ik naar mijn kamer liep zag ik een meisje met een koffer voor een deur staan en toen was het 1+1=2, want zij moest dus ook wel nieuw zijn. Ze komt uit Brussel en kende ook al wat anderen van de transfer van het vliegveld naar de campus. Die avond zat ik dus in plaats van alleen, met ongeveer alle Europese nationaliteiten te eten. 's Avonds hebben we niet zoveel meer gedaan, omdat iedereen moe was van zijn/haar jetlag.

Maandag

Op maandag was ik om 05:00 wakker en besloot ik te gaan hardlopen, om de warmte van overdag te ontwijken. Gelukkig is er hier een meer in de buurt (=vlak, want de rest is heuvelachtig). Daar kwam ik na een tijdje een meisje tegen van EF dat ook aan het hardlopen was. Na 10 minuten in het Engels gepraat te hebben (praten en rennen is al moeilijk, maar dan ook nog nadenken over je Engels was een grotere uitdaging), kwamen we erachter dat zij ook Nederlands is. Dat scheelde! Daarna heb ik ontbeten en kregen we een welkomspraatje in een echte Amerikaanse auditorium.

- Hier zie je mijn slaapplek, de meest crappy plek van de campus. Ah well, er staat een bed en ik kan er douchen. Meer heb je niet nodig, toch?

- Nog een fotootje van de campus!

- Het bleek dat we elke dag ontbijt en avondeten krijgen, maar geen lunch. Maar om nou leeg te gaan lopen op elke dag een lunch.. Nu kan je natuurlijk voor 1 dollar wel een stuk pizza krijgen, maar dat skip ik even. De supermarkt hier is wel te doen, maar alsnog niet zo goedkoop. De eerste lunch bestond uit drie yoghurtjes die nog wel enigzins te betalen waren. Maar inmiddels is onze innerlijke skeere Nederlander naar boven gekomen (met ons bedoel ik Iris (een meisje met wie ik veel optrek) en mij) en smeren we elke ochtend bij het ontbijt keurig onze boterhammen en doen dat in een plastic zakje (Thanks mam dat je zoveel hebt meegegeven). Hallo gierige Hollanders! Ik besteed m'n geld liever in de stad :)

's middags gingen we mee naar met de EF welcome tour. Die bestond uit een treinkaartje naar NYC en kaartjes om naar boven te gaan op Rockefeller center!

- Roos on top of the rock (but it felt like on top of the world)

- In de trein met Iris en verderop zie je Gonzalo, de eerste niet-gladde-Spanjaard die ik heb ontmoet

- Met Iris en Gonzalo op Grand Central Station, waar ik me eventjes in Gossip Girl waande

- Links zag je de ene kant van NY, op deze foto met Florent (FR), Iris (NL) en Mascha (NL) zie je de andere kant, met Central Park!

- Nog eentje met Florent :)

En toen was het tijd voor Times Square! We liepen met een hele groep door de straten van NYC maar we waren allemaal doodstil. Zóveel indrukken en het was een beetje overweldigend allemaal. Times Square is natuurlijk een vaste prik om heen te gaan, maar het was nietheaven on earth. Misschien komt dat doordat ik net het mooiste uitzicht ooit had gezien. Anyway, het was wel heel erg leuk!

- Met Ellen, een heel lief Zweeds meisje, waarnaast ik me errug bleek voelde. Maakt niet uit ;)

- En alleen op Times Square! Voor wie het zich afvraagt: já ik had een tas bij me, maar die is niet echt foto-waardig, dus die hing ik de hele tijd om de fotograaf.

- Na Times Square was ik eigenlijk heeel moe (ook na het hardlopen 's ochtends), dus besloot ik gewoon naar huis te gaan met EF in plaats van in de stad te blijven. Ik haalde wat kippensoep op Grand Central Station (lekker overpriced) en was rond 22:00 terug op de campus.

Dinsdag

Dinsdag had ik mijn eerste les! Ben geplaatst in level C1.1, waar ik eerst heel blij mee was. Nu blijkt het toch een beetje te makkelijk te zijn, maar volgende week dinsdag hebben we al eenprogress test, dus hopelijk maak ik die goed en kom ik in C1.2 of C1.3 (is dus moeilijker). De ene les is interessanter dan de andere, maar op zich hebben we wel een leuke groep. We praten vaak over cultuurverschillen en er zitten niet zoveel Europeanen in mijn groep, wat het heel interessant maakt. Zo heb ik bijvoorbeeld meegemaakt dat een Chinees meisje totaaaal geen idee had wat communisme was en het stug volhield dat haar land heel democratisch was. Maar dat de definitie van democratie een beetje verschilde met de Westerse wereld. Juist. Ben maar niet begonnen over Poetin tegen het Russische meisje naast me, maar ik beperkte me keurig tot wat oppervlakkerige onderwerpen :)

Woensdag en donderdag

Woensdag was ik weer belachelijk vroeg wakker en dat resulteerde in nog een rondje hardlopen, waarvan jullie straks een foto zien. Daarna hadden we veel lessen, die wel interessant waren, net zoals op donderdag. Op donderdag keken we wat TED talks, die echt awesome zijn (mocht je je vervelend in de vakantie..). Verder waren deze dagen een beetje saai, omdat we tot laat les hebben kunnen we doordeweeks niet naar NYC (kan wel, maar een retourtje kost 24,-, dan ga ik liever een hele dag). Dus vullen we onze dagen met tripjes naar Tarrytown (dorpje onderaan de heuvel), de supermarkt en Walgreen's. Prima! Donderdag had ik voor het eerst een beeeetje heimwee, maar toen ben ik gewoon vroeg naar m'n kamer gegaan en heb ik wat gelezen etc. Eventjes niet de druk om de hele tijd sociaal te doen :)

- Facetimen met Berna! En ja we hebben dezelfde lach.

- Het meer waar ik rondom hardloop

- Les met Iris :)

Vanmiddag heb ik eerst een lezing en daarna ga ik met Iris naar Manhattan! We hebben nog niet echt een concreet plan, maar we gaan denk ik naar Central Park en naar Ground Zero. Ik heb er heeeeeeeeeeel veel zin in!

Ohja: ik ga echt ook met anderen om dan alleen Iris hoor. Maar ze heeft gewoon hetzelfde rooster en dezelfde plannen in NYC dus dat klikt gewoon. Ik praat tenslotte ook onbewust heel vaak Engels met haar hahaha.


Ohja deel 2:http://www.ellenjohanssons.se/times-square/ Ellen heeft een blog en I happen to be in one post! Leuk om je Zweeds op te krikken (don't worry: staat ook in het Engels)

Xoxo,

Roos

Reacties

Reacties

Thomas

Maandag
Skeere????????????????? Ik dacht dat wij daar niet aan deden ;-)! Prachtige campus zit je toch, is het ver lopen van je kamer naar de lessen?

Dinsdag
Ben benieuwd waar je gaat eindigen met je Engels! Wie weet toch nog een Cambridge examen doen als je terug bent ;-)?

Woensdag & Donderdag
Doe eens foto's maken van Tarrytown, en je terug trekken naar je eigen kamer kan soms inderdaad helemaal geen kwaad. Lekker Sound of Music of K3 muziek op en Donald Ducks lezen..ofzo..

Vrijdag
Veeeeel plezier in Central Park. Ga lekker in het zonnetje liggen en genieten van de Big Apple.

Tot op FaceTime. X

je moeder

Wat heb je al weer veel meegemaakt, met als hoogtepunt het Rockefeller center (denk ik). Mooie foto's trouwens, al heel wat internationale contacten gelegd, deel van de fun daar, al trek je toch heel snel met de nederlanders op, lekker vertrouwd. Veel plezier dit weekend en geniet van elk moment

Bernadette

Wat heerlijk om je blogs te lezen gurl. Haha mijn hoofd (met bijpassende vinger voor de lens)- wauw. Geniet ervan en tot de volgende spamsessie! Xoxo

Je vader

Lieve dochter volgens mij geniet vol op. Fijn om te lezen dat je leuke dingen doet en leuke mensen ontmoet. En Soms een beetje heimwee ach dat hoort er bij toch????

Opa en Oma

Lieve Roos,
Wat fijn dat je eindelijk op plaats bent waar je zo graag naar toe wilde.
gr.Opa enOma

Erik

Heimwee mag wel weer in Nederland.

Erik

Whoeps, dat was iets te snel op Enter gedrukt. Sorry, was niet de bedoeling zo lullig te klinken haha

Tamar

Skeer zijn zit in de fam. Ik was te skeer voor wifi op vakantie en daarom kan ik nu ( +/- 10 dagen later) pas reagerent op je blog. Ik ben namelijk eindelijk weer in bezit van wifi, dus ik heb even al je posts gelezen. Je posts zijn heel leuk geschreven ook met de foto's erbij. Het klinkt alsof je het super hebt! Mooi :). Al die foto's zijn echt awesome en ik fangirl keihard over al je gossipgurl foto's. Gauw skypen want ik moet álles horen. Ookal heb je het al allemaal hier opgeschreven :).
xx ????????

Tamar

?????? = :* :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!