Rosemarijnmerkus.reismee.nl

Snapshots week 2; Les, Broadway & Central Park!

Goedenavond!

Als ik mama en nu.nl mag geloven, hebben jullie de afgelopen dagen een heftige storm moeten doorstaan. Ik mis dus weinig in Nederland :) Vorig verhaal ben ik geëindigd op vrijdagmiddag, waar ik schreef dat ik 's middags naar NYC zou gaan. Dat plan wijzigde een halfuur later, omdat we het toch wat laat vonden om te gaan. We gingen naar eenmall hier in de buurt, wat ook gezellig was. Dan ben ik bij vorig weekend aangekomen. Inmiddels zooooo veel te vertellen, dus van te voren alvast sorry voor het lange verhaal :).

Zaterdag

Zaterdag gingen we wél naar New York! Ik vertrok rond 12:00 in de trein en aangezien het bij jullie 6 uur later was, kon ik ook nog even facetimen op Grand Central Station met opa en oma, want die waren op dat moment bij ons thuis in Baarn. Dat was een leuke start! Vervolgens gingen wedowntownmet de metro, richtingUnion Square(met "we" bedoel ik Anne Mathilde en Iris (NL) en Lisa (Luxemburg). Daar hebben we rondgelopen en geshopt in Soho (ik zeg wel steeds "geshopt": maar ik heb nog amper wat gekocht, haha) en daarna zijn we naarGround Zerogegaan. Ondanks dat het dat weekend bloedheet was, kreeg ik kippenvel bij het aanshouwen van dit monument. Er hangt een hele aparte, maar vredige sfeer daar, moeilijk te omvatten in woorden. We hebben er 10 minuten lang stil staan kijken, ondertussen verbazend over Amerikaanse familie die met een selfiestick zichzelf lachend op de foto zetten voor dit monument.Cultuurverschillen?

Daarna zijn we doorgelopen naar hetFinancial District,waarWallstreetzich natuurlijk bevindt. Even fangirlen daar, gezien 1/3 van het profielwerkstuk van Berna en mij daarover ging. 's Avonds hebben we de zon onder zien gaan bij deBrooklyn Bridgeen hebben we daar aan de kade gegeten.

Zondag

Op zondag gingen we rond 10:30 weer naar de stad, helaas voor mij alweer maar een kort dagje, maar daar kom ik zo op. Samen met Anne Mathilde, Iris en Barbara dit keer, wat wederom heel gezellig was. De hele dag doordeweeks ben ik hier met allerlei internationale mensen, maar zo'n stad verkennen werkt toch het fijnst met landgenoten. We hebben een beetje dezelfde ideeën, het zelfde looptempo en dezelfde wensen, dus dat werkt gewoon lekker. 's Ochtends zijn we gaan lopen overFifth Avenue,wat echt heeeel leuk was om te zien! Daarna gingen we naar het9/11 memorial museum, wederom dus bijGround Zero.Het museum is echt een enorme aanrader, het was zo aangrijpend en indrukwekkend om te zien! Er waren heel veel foto's, brokstukken van de gebouwen en fragmenten te zien. Ik had daar wel 4 uur kunnen rondlopen, maar helaas werd Barbara erg ziek (door de hitte) en ben ik met haar rond 18:00 naar de campus afgereisd. Dat was een plotseling einde, maar het was prima! Ik was blij dat Barbara niet in haar eentje naar de campus terugmoest.

Maandag, dinsdag, woensdag

De weekenden zijn echt superleuk hier, doordeweeks is het ietsje minder spannend. Desalniettemin vermaak ik me prima hoor! De eerste foto is gemaakt indowntownTarrytown, ook welSleepy Hollowgenoemd. Tarrytown is inderdaad niet zo levendig.. :) Maar wel lekker rustig om thuis te komen na een lange dag in New York.
Om nog even wat slimmer te lijken vond ik het verstandig om Iris haar bril op te doen tijdens de lesdag. Heeft blijkbaar geholpen; m'n lerares vroeg me na de les even bij haar; of ik het zag zitten om naar een hoger niveau te gaan qua lessen. Vanaf morgen (27 juli) zit ik dus in C1.3 ipv C1.1, hopelijk worden de lessen wat uitdagender :)

Naast gewone 'Engelse lessen' heb ik per week twee keer een 'special interest' class. Ik had gekozen voor Broadway of voor Academisch Engels. Uiteindelijk ingedeeld bij American Music & Society, iets waar ik eerst niet zo blij mee was. Maar die leraar is echt ge-weld-ig. Meneer komt uitThe Bronxen moet dat minstens 3 x per half uur eventjes vermelden, maar z'n lessen zijn super interessant! Het vak houdt in dat we kijken naar bekende liedjes (Variërend van New York, New York van Frank Sinatra tot Southern Man van Neil Young) en de politieke/ historische bedoeling erachter bespreken. Heel leuk!

Die twee laatste foto's zijn niet van een of ander feestje dat doorliep tot in de vroege uurtjes, nein, een meisje vond het nodig om even een sigaret op te steken in haar kamer. Geen brandoefening dus (dat dacht ik op het moment van de foto wel), maar de brandweer en politie kwamen echt! Toch wel heel erg genant en een tikkie schokkend om te zien datiedereenwel zijn mobiel mee had (sommige zelfs laders..) maar niemand zijn/haar paspoort. Prioriteiten, blijkbaar.

Donderdag & Vrijdag

- Donderdag gingen we met een stel nog een keer naar deMall hier in de buurt waar hele leuke winkels zitten. - Selfie met toekomstige Leidenaren :)

Vrijdag gingen we rond het middaguur weer richting de stad! Met Iris en Mathilde liep ik richting Times Square, waar zij vervolgens naar allerlei stoffenwinkels gingen. Die skipte ik even en ging lekker de toerist uithangen (lees: M&M store, Disneystore, Toys R Us). Ook ben ik even naar Bryant Park gelopen (súper leuk) en naar New York Public Library.

Dat alles is te zien in deze foto's :)

's Middags stonden Iris, Mathilde en ik op het punt om in de rij te gaan staan om Broadwaytickets te kopen met korting op Times Square. We besloten dat de rij te lang was, gelukkig(!), en we liepen toch even langs het theater van Matilda (what's in a name?) the musical, voor mij om eventjes foldertjes te scoren. De vrouw achter de kassa vertelde ons over de dagelijkse loterij, waar je twee kaartjes winnen per persoon, die dan vervolgens $27 per stuk kostten! Om 17:30 deden we mee en om 18:00 werden de namen getrokken. Er deden een stuk of 60 mensen mee en omdat we met z'n drieeën waren moesten we héél erg geluk hebben: als er slechts 1 van ons werd getrokken hadden we maar 2 kaartjes. Er werden 20 stoelen verloot (dus 10 kaartjes). Mathilde werd als 4e getrokken, dat was één! Toen waren we bij nummer 9 en begon de man die de kaartjes trok moeilijk te kijken. Hij begon twijfelend: "Rosiemarien or something like that?" YEP I'M HERE. Het had echt zo moeten zijn en 's avonds zaten wij voor $27 bij Matilda!! En ik kon het niet laten, maar ik wilde toch even weten hoeveel mijn buurman had betaald. $150 dollar. Ka-tsjing!

Zaterdag

We kwamen rond half 2 op de campus aan, dus het werd geen lange nacht. Bij het ontbijt kwam ik Céline tegen (van het hardlopen de eerste dag) en we bleken dezelfde plannen te hebben! We hebben enorm veel gelopen, gezien en foto's gemaakt en het was sowieso de leukste dag tot nu toe :)

- St. Pauls Cathedral, heel mooi! - Gossip Girl (m'n lievelingsserie) spot 1: Palace Hotel <3 - Nog meer fancy hotels: even een fotootje in het Plaza Hotel (oa bekend van Home Alone) - En toen gingen we naar Central Park! Central Park is zoooo actief en zoooo leuk! We hebben 5 minuutjes gekeken naar een honkbal oefenwedstrijd, waarna deze man zo aardig was om eventjes te poseren -

- Happy girls in Central Park - Dit kwamen we per ongeluk tegen: dat 'meer' met al die bestuurbare bootjes! - En eventjes poseren - En toen kwamen we aan de Upper East Side; mijn toekomstige woonplek. Daar bevindt zich the Museum Mile met oaMetropolitan Museum of Art en het Gugenheim.

- Wij waren echter meer geïnteresseerd inThe Steps of the Met dan het museum zelf. Gossip Girl spot 2! - Toen gingen we nog meer uptown en opeens kwamen we dit enorme meer tegen! - Nog een selfie (dit is serieus geen filter, gewoon mooi fotolicht). - Aangezien hardlopen in Central Park (Bucketlist #1) een beetje teveel gedoe gaat worden (met spullen en douchen etc.) is dit even een tijdelijke vervangende foto. Als ik ooit in een hotel in NYC zit, ga ik het écht doen! Maar ook nu kan ik zeggen: ik heb hardgelopen in Central Park!

Nog wat laatste fotootjes van Central Park:

Meisjes met ijsjes, blijheid en eventjes lekker liggen in het gras (we hebben echt heeeeeeeeeul veel gelopen). 's Avonds hebben we gegeten, geshopt nog eventjes en rond 23:00 waren we terug op de campus. Vandaag (zondag) heb ik eventjes een rustdagje. Even deze blog maken, heul veel whatsappjes beantwoorden (Sorry Berna, Myrthe, Tamar, Veer, Marjo/Mara en Deems; jullie zien het: ik was 'druk') en even m'n kleding wassen.

Hopelijk wordt het in Nederland ook wat beter weer! Laat vooral een reactie achter (vind ik suuuperleuk) met wat er in NL op de planning staat allemaal :). Mijn week wordt les, donderdag naar NYC en voor de rest zie ik het allemaal wel.

Love,

Roos

Reacties

Reacties

Erik

Ha Rosiemarien,
Wat super leuk om te horen dat je zo vaak naar de stad gaat! Lekker van genieten nu het nog kan (al snap ik de suïcidale missie van een M&M winkel inlopen niet, als je vorige keer eerder weg moest omdat iemand ziek werd, die geur....) Je moet mij maar een keer de politiek/historische verhalen van veel liedjes vertellen als je terug bent, vind ik serieus interessant!
Succes in C1.3

Tamar

Als een diehard stalker de eerste reactie. Grapje ik kreeg een mail. Écht.
Girl you are so killing that blue dress. (Die ene met die streepjes

Tamar

tweede reactie **

Tamar

nu als een diehard spammer weer iets plaatsen, want mn halve reactie is weg. Anyways, de jurk staat je fab, just saying. Ik fangirl diehard hier vanuit het kikkerlandje over aller super leuke dingen die je doet. SUper om te lezen dat je het zo leuk hebt! xx

Erik

Dank voor deze rectificatie @TamarRavestein

je moeder

Wat een enthousiast verhaal, je maakt weer hele indrukwekkende momenten daar mee. Je ziet veel, loopt veel, wat een vakantie .

Demi

Leuke blog! Volgens mij heb je geen tijd om je te vervelen, zeker in het weekend niet. Naar een musical op Broadway, super gaaf! En ja, die reactie op whatsapp dat moet dan maar even wachten ???? Xx

Thomas

Heeeeee Roosje,

Wat een lijstjes heb je toch met allemaal je Bucketlist en je Spots die je allemaal heel goed aan het afwerken bent ;-)! Gelukkig maak je veel leuke foto's dat we met je mee mogen genieten. En waar doel je op met je foto van ene Thomas die bij Ground Zero is overleden!?!?!?

Tot snelle spreeks maar weer :-)

Thomas

plz ik kan reactie niet aanpassen plz, "overleden bij Ground Zero" is uiteraard "vermoord op 9/11"... nog geen koffie op :-(. Dank

Je vader

Dochterlief, genieten is gelukkig een gave ???? leuk hoor om zo te lezen dat je het naar je zin hebt. En die kaartjes, moest ook wel voor, ken niemand die zo graag naar musicals gaat. Heb je geld over voor nog eentje! En dan ook nog scoren met een hogere groep, maar ja met die broers van je moet je ook wel. Al weer bijna halverwege, de tijd vliegt when you are having fun!

Opa en Oma

Dank je Rosemarijn voor je leuke verhalen en je mooie foto's, fijn dat je ons zo mee laat genieten.
Nog veel plezier en loop niet te hard.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!